O kurzu
Lektorka nás velmi pěkně a poutavě provede jednotlivými oblastmi výuky informatiky v základním vzdělávání. Každou z nich popíše a přidá vlastní zkušenosti a náměty, jak je možné tyto vědomosti předat žákům.
Oblast Digitální technologie doplňuje náměty na zajímavé aktivity pro osvojení základních pojmů. K tématu Algoritmizace přidá přehled nejrůznějších aplikací, které mohou pomoci při výuce programování s roboty i bez nich. Oblast Data, informace a modelování vysvětlí na dvou praktických příkladech, kde demonstruje, jak je důležité nezadávat úlohy s jednoznačným řešením a tím donutit žáky, aby spolu o postupu řešení diskutovali. I sekce Informační technologie je doplněna zajímavým příkladem z praxe. V závěru se ještě na chvíli zastaví nad hodnocením nové informatiky. Dále dostanou účastníci návod jak postupovat při sebevzdělání v rámci nové informatiky a kde brát inspiraci.
Prezentace ke stažení ZDE
Revize RVP ZV nahrazují vzdělávací oblast informační a komunikační technologie novým oborem, kterým je informatika. Změna celé vzdělávací oblasti ukazuje, že se nejedná o kosmetické úpravy, ale o změnu zásadní. V semináři se společně podíváme na všechny čtyři oblasti nové informatiky, seznámíte se s různými hrami a aktivitami, které umožní prostřednictvím asistovaného badatelství vést děti k objevování nových informatických konceptů. Vyzkoušíte si aktivity, které lze realizovat bez počítačů, tzv. unplugged, a které podporují týmovou spolupráci a diskuzi.
Štěpánka Baierlová vystudovala učitelství na MFF UK v Praze. V létě přesídlila ze Sušice do Brna a v současné době učí na základní škole Labyrinth v Brně matematiku, informatiku a robotiku. O své práci hodně přemýšlí, ráda zkouší nové metody a neustále se snaží hledat nové cesty, které naše školství mohou posunout o kousek dál. V minulém roce se dostala do světové TOP 50 inspirativních učitelů Global Teacher Prize.
Obsah kurzu
Nová informatika na 2. stupni ZŠ
-
02:56
-
01:27
-
05:18
-
02:24
-
10:43
-
10:55
-
09:24
-
03:26
-
01:33
-
01:19
-
01:10
-
11:08